16.11.08

VIRUS menyerang...



tetiba satu hari yang indah.. aku on je PC.. tet! pop-up msg.. virus/worm.. lepas tu tet! lagi dan lagi dan lagi... hwa.. aku try restart PC.. skali task bar sudah ilang...

dan aku bukak lak notebook aku... tet! jugak... dan tet! lagi dan lagi dan lagi... terus apa satu benda pun tak leh nak on...

hwa hwa hwaaaaaaaaaaaaa... tulun... tu la masalah aku bermula dari 2 november.

kekonon aku mula nak compile paperwork bengkel sepanjang oktober. sudahnya satu kerja pun tak leh nak settle.. sejak tu jugak.. kepala aku mula berdenyut..

aku try lagi untuk repair PC. notebook tu tunggu sat...

godek godek PC.. scan virus.. jumpa sekor.. check lak registery... awat nampak pelik semacam je ni...

makin tak leh nak concetrate.. kepala aku pun makin sakit.

aku semak schdule november.. aku kena submit proposal study aku. dah lambat patut kena hantar 30 oktober. tapi tak settle gak lagi. jumpa supervisor... (my future supervisor sebenawnyer..huhuhu) dia soh anto intent to study...

try carik journal dan check sumer.... makin tataw mana nak mula...

kepala makin stone.. cam hardisk kena trojan ke ni..

tetiba ada lak data dalam notebook nak kena ambik.. buka notebook.. langsung tak mo idup. wireless tak mo detact. apa lagi masalah aku ngan notebook ni.. notebook aku asalnya VISTA tapi aku udah downgrade ke XP. driver sumer ada.. tp dalam PC. dan PC aku lak makin nazak... adeh... sabo sabo...

kepala aku makin teruk sakitnya. at last 12.50 aku g klinik dan terus balik umah. MC satu hari.

esoknya datang opis balik. kerja makin bertimbun. PC lak makin buat hal. aku dah telan ubat yg amik kat klinik. tapi bila bangun pagi.. suara terus ilang. badan panas tak kebah pun. mata makin berair. ok la.. gamaknya ubat tu lum take effect..

masih gak PC aku wat perangai. malah hari ni makin teruk. aku langung tak leh nak access drive. nampaknya terpaksa anto ke customer service. aku angkut notebook dan PC skali.. melapuk jap kat bilik boz lama. menempek network laju wehhhhhh kat situ.. kat opis aku ni cam sipooooooooooooottttttttttttttt....

try lak nak betulkan notebook.. kot2 la dapat selamatkan data aku kat situ... 1/2 hari menghadap.. macam2 hal buat.. tak leh gak...

badan aku dah makin menggeletar. patut aku telan ubat .. makin ok.. tp ni tak la pulak.. semakin bertambah tambah tak ok.. batuk makin melarat. dah masuk 2 malam tak dapat tido.. haduyaaaaaiiiii...

esoknya aku g balik opis lama tu. cuba back up data segala dari PC. tu pun sebab tarik kuaw hdd tu. syukur sempat sumer. cuma outlook aku la.. cam tak leh nak selamatkan saja.. mampoz aa segala mail aku.. tak recover kalu... hancozz... nyesal gak tak backup regularly...

tapi hari ni.. dari awal.. badan aku makin menggeletar. makin teruknya sebab rasa sumer benda lam perut aku cam floating je.. mual.. segala.. at last.. abih sumer keluar segala isi perut. kepala terus berpinau dan berpusing. anak aku kat skolah. lagi sorang kat pengasuh. aku dh tak leh nak drive. syukur dapat call sorang member ni.. mintak dia drivekan aku balik.. lepas tu tolong ambikkan anak-anak aku.. bila dia sampai kat rumah.. tengok aku makin teruk.. pegi la klinik...

masa tu aku dah tak tau nak cakap cam gena. kelapa teramat amat amat la sakit berdenyut. ntah brapa kali vomit dalam kreta pun tataw. kulit aku sumer sakit bagai ditoreh-toreh. kerongkong terasa terbakar...

sudahnya... dapat pulak ubat yg lain.. kena telan lg.. keta lak member aku wak balik. aku dh tak leh nak drive...

at that time.. PC aku terbarai.. notebook pn tak leh nak on... aku pun flaaaaaaaaaatttttttt teruzzzzzzzz... hilang 6 hari idup aku akibat VIRUS...

lepas tu bila dah ok skit.. 3 days aku spent untuk recover diri aku, PC aku dan jugak notebook aku.. so now .. masih gak lagi tak brapa nak stabil.. tp ok la.. pelan2...

tu aaa.. kalau udah VIRUS menyerang.. skali gus dengan aku.. PC dan gak notebook.. sumer tak leh nak function properly..

adeh.. sabo je la...

2 comments:

`in said...

keh keh keh ..
welcome 2 da VIRUS CLUB :p

harap sume dah ok aa .. ngeee~ :D

intan said...

ekeke...

tu aaa... tak sangka lak kat sini pun bulih bukak cawangan..