5.11.08

berlapih LAPIH

salam untuk semua...
(sambey sapu2 abuk.. uhuk.. uhuk...)

adeh... lama sungguh dah tak menjengah... menjengah jugak sebenornye.. tp tak penah sempat nak menaip apa2.

sejak mak dah pergi mengadap ILAHI, banyak sungguh benda benda yang perlu di tengok semula. rasa macam dah tak tercekau tangan ni nak buat semua benda. kalau dulu kerja-kerja kat rumah sumer mak tolong buatkan.. sekarang ni sumer benda dah terbeban kat bahu ni.. tambah lak nenek masih ada.. dengan keadaan 'generation gap' yang agak panjang antara aku ngan nenek.. jadinya banyak benda yang end up jadi masalah dan bukannya membetulkan keadaan. kalau masa mak ada.. memang selalunya mak la yang jadi orang tengah. aku mana nak sembang sangat ngan nenek. tapi sekarang ni.. nak tak nak... kena la jugak.. macam mana kuat berleter pun nenek.. dia still nenek aku.. huhuhu... agaknya aku ni cucu dia paling degil dan tak dengaw kata... haduyaiiii..................... huhuhu..

bukan setakat tu saja.. kerje kat opis kena catch up balik.. banyak benda yang kena tengok dan kena buat. banyak yang terbengkalai... aku boleh dikatakan datang keje ikut suka jugaklah time mak sakit dulu.. nasib la sahabat-sahabat kat opis ni jenis tak berkira keje.. jadinya banyak diaorang la yang cover kerja mana yang urgent. yg kurang urgent tu aku cover setakat yang mampu dan tak kira waktu...

sept dan okt memang kalut GABAN. balik rumah lepas isyak dah tido. penat yang amat.. dan sedih jugak sebenawnya bila dengar orang bertarawikh kat masjid. kalau dulu, aku memang driver tetap mak la untuk hantar dan ambik dia dari masjid. tak kisah la hujan ke ribut... jadi bila mak tak de.. rasa macam jawatan driver tu tetiba saja dilucutkan... sedih betul.. aku lak jarang dapat peluang nak ke masjid sejak ada adik. tunggu la dia besar skit.. harapnya aku dapat semula bertarawikh macam selalu..

lepas puasa memang bersusun-susun kerja menanti. aku susun fail-fail kerja yang overlapped.. punya la tinggi.. kalu kek lapis sarawak.. memang dah kaya aku jual.. lepaih satu satu.. hadui.. masa tu jugakla.. nenek sibuk nak wat kenduri arwah.. dah lama dia bising .. tapi aku cakap tunggu la jap.. abih puasa.. lagipun kat masjid memang dah buat banyak kali.. tapi dia nak gak suruh buat kat rumah.. cam ne aku nak menolak walau keje setimbun mana pun.. macam le nenek tu nak paham... atau pun kekadang aku rasa memang dia saja cam tanak paham aaa...

tak cukup dengan tu ... time tu la jugak tarikh akhir nak submit proposal.. time tu jugak la tetiba dapat call ader interview.. 2 hari lak tu.. tak kelam kabut aku jadinya. tambah best lagi member aku cuti paternity.. dah segala keje aku bantu aaa... kalu tak sapa lak yang nak handle dengan orang-orang luaw tu..

so minggu ni baru dapat bernafas sikit.. walaupun sebenawnye ada kes baru la pulak... member aku yg tengah wat PHD tu ada problem besaw.. bukan setakat dengan supervisor dia je.. malahan dengan paper dia jugak sendiri.. haru tol.. dia lak study bawah grant.. dia nye dateline study.. 8 minggu lagi.. thesis method pun tak ketahuan.. adeh... kesian tulll... nasibla perkara ni datang minggu ni... jadi sempat gak nak tengok apa nak buat..

dan aku pulak.. sempat merisik sorang AP ni untuk jadi supervisor aku.. alhamdulillah.. maksudnya.. bermulalah perjalanan aku sebagai student balik.. cuma kali ni aku tak berhajat untuk habiskan dalam tempoh terdekat. paling hampir 5 tahun agaknya... tu pun kalau aku tak push sampai 7 tahun... topik aku pun sama cam 'sewel' gak nak mengabihkan... tataw aa.. try my very best...

so cam gitu la... kekalutan keje aku dah berlapih cam kek lapih sarawak...

harapnya.. lepas ni kurang sikit la... hopefully...

2 comments:

Zana S said...

huhuhu..sabar la bebanyak.. tu namanya rezeki utk anank2.. ye dak??

weh.. hang pakai keta kaler putih ke?? tak kan??? sbb aku tau hang malaih basuh.. ekekekeke

Nana camne upsr?? meh la citer2 ckit.. :D

intan said...

wey!!!!!!!!!!!!!!!

keta aku putih la.. tu pasal le .. dan memang pun aku malaih gak basuh keta.. jadinya keta aku sentiasalah gebu dengan debu.. LOL