30.4.08

rungutan ahli MAJLIS RUNGUTAN SEANTARIO JASAD


hari ni aku 'menghadirkan' diri dalam kelas AQIDAH. Lama gak aku monteng kelas ni. Kalau nak kira bizi.. hrmm.. bz la jugak dalam waktu-waktu cam gini..

satu yang menarik perhatian aku dan buat aku terpikir sampai sekarang ni.. pasal secara tak sengaja telah menyakitkan hati orang lain tanpa sedar.. memang kan.. aku rasanya memang banyak menyakitkan hati orang tanpa aku sedar.. ataw mungkin gak sesetengah kes.. memang secara sedar dan sengaja.. macam mana tu..

aku penah dapat remark dari 'dia yang dah jauh'.. katanya aku dalam banyak-banyak waktu suka sangat nak menyemarakkan 'cemburu' dan sengaja 'menyakitkan hati'. HALLO!!! aku nak menyemarakkan cemburu.. nak wat mender.. dah sah-sah dia blah jauh-jauh dari idup aku.. logiknya dah tentu dia tak peduli pasal aku. buat apa la agaknya aku nak kasik dia cemburu.. sengaja nak sakitkan hati.. erk! buang karan aku je.. hrmm.. so kalu nak balik pada topik asal.. rasanya tak de sebab le aku sengaja nak menyemarakkan cemburu atau sengaja nak sakitkan hati..

so ada lagi tak.. yang sengaja aku nak sakitkan hati..

wooo... keh keh keh.. ada gak la... bwahahaha (*gelak jahat*)

naper agaknya.. entah la.. agaknya dia yang sakitkan hati aku dulu.. buatkan hidup aku sengal padahal bukan aku yang carik pasal. samada dia yang tak paham apa aku cakap ataw memang dia sengaja nak menSAKITkan hati aku.. grrrrrrrr!!! well.. tak pe.. no hal.. tak lama lagi dah kot..

kalau sebenarnya memang dia ber'gelagat' cam gitu untuk sakitkan hati aku.. ok tak pe.. ataw pun dia memang terlupa.. then aku tak kisah sangat.. tapi GELAGAT itu sungguhlah sengal lagi menSENGALkan.. SENGAL SUNGGUH...

so.. pahal aku nak sakitkan hati sangat.. ntah aaa... agaknya aku geram dengan orang yang sengaja nak carik pasal dengan aku.. ceh..

sabo.. sabo... amik napas... amik napas...

arrggghhhhhhhhhhhh!!!!!

dan aku penah sembang dengan sorang clerk kat sini.. mmg dia cakap .. manyak hal dia tak suka sama aku.. so what.. aku bengang juga sebenawnye.. tapi ke'tulus'an dan keberanian dia mengutarakan pendapat.. aku hormat. bagus aa kan.. sekurang-kurangnya tak de aa nak membodek lebih2. dia gak penah cakap aa.. kalu aku jadik boz dia mmg 'masak' aa diaorang.. pelik kan... aku nak keje je.. bukannya aku nak g masakkan orang.. yang ni baru kes benar.. secara tak langsung aku dah sakitkan hati orang.. mmg aku kena minta maap ngan dia.. tp kalu aku pulak di tersakitkan hati kerana dia.. rasanya aku berhak untuk di 'minta' maap sebab mungkin apa yang dia anggap pasal aku tu tak benar sama sekali.. kerana dan hanya kerana dia tak kenal sapa aku.. takkan dia sesuka ati je nak anggap aku ikut suka hati dia je..

tataw aa.. penat aa pikir.. hakikatnya aku jugak manusia.. aku akan buat silap samada aku sedar ataw tak.. sama gak ngan orang lain.. akan buat silap jugak dengan aku secara sedar ataw tak.. so... apa kesimpulannya...

kesimpulannya... aku harap.. cepatlah aku dapat blah dari sini..

No comments: